Vše pro vaše zdraví...
Přihlášení

PŘESTAŇTE KOUŘIT. PŘÍRODNÍ A EKOLOGICKÁ POMOC

PŘESTAŇTE KOUŘIT. PŘÍRODNÍ A EKOLOGICKÁ POMOC

Pokud nyní čtete tento článek, hledáte způsoby, jak přestat kouřit, mnohokrát jste se snažili, vaše prostředí vám vždy připomíná, co byste neměli dělat a měli byste to dělat.

Existuje také mnoho zájmů týkajících se kouření, a to nám může ztížit jeho vzdání. Proto čím déle uplyne čas a nemůžeme přestat kouřit, tím více frustrace cítíme.
Přemýšleli jste o tom někdy?
Vím, že kouření ovlivňuje mé fyzické a duševní zdraví.
Nejsem si vědom rizik, která podstupuji, pokud budu nadále kouřit.
Moje rodina a přátelé se obávají o mé zdraví.
Cítím se provinile kvůli kouření.
Přesto souhlasím s tím, že přestat kouřit je možné a jsem schopen tak učinit.
Takže jakmile jsem učinil obtížné rozhodnutí přestat kouřit, klíčová otázka zní: Kde mám začít?

Existuje mnoho informací a mnoho různých metod, ale nejúčinnější je ta, která je navržena podle našich vlastních potřeb, a proto musíme vědět:
Kde jsme
Co můžeme udělat
Jak to udělám přirozeným způsobem
Klíče k úspěchu
Další možnosti
Proces odvykání kouření – kde to jsme?.

Bez ohledu na to, kolik kouříte, víte, že když kouříte, vdechujete více než 4 000 sloučenin, z nichž nejdůležitější jsou dehet, oxid uhelnatý a nikotin.
Nebudeme mluvit o dehtu, který je odstraněn z cigaretového papíru (zodpovědný za vyvolanou rakovinu), ani o oxidu uhelnatém (konkurent – přeživší – kyslíku v krvi), budeme mluvit pouze o nikotinu, alkaloidu, jehož návykový účinek je stejně silný jako kokain, heroin, amfetaminy nebo alkohol, jehož obraz byl jemně zpracován komerčními společnostmi, Tím skrývá realitu a ukazuje kouření jako „neškodný“ prvek společenského užívání.

Nikotin má svou vlastní identitu, která mu dává specifické farmakologické vlastnosti, které vysvětlují jeho potíže s jeho vzdáním, to znamená, že relapsy po mnoha pokusech vzdát se zvyku jsou považovány za součást procesu odvykání kouření.
Nikotin zahrnuje tři specifické a základní vzájemně propojené procesy:
Fyzická a psychická závislost: potřeba opakovat kouření se zvyšující se frekvencí.
Tolerance: Vzhledem k tomu, že organismus se stává méně citlivým na účinky nikotinu, člověk se snaží vdechnout více, aby získal podobný účinek.
Abstinence: Jedná se o příznaky, které se objevují, když je nikotin buď snížen nebo zastaven, jako je úzkost, neklid, nespavost, potíže s koncentrací, podrážděnost atd.
Cílem tohoto programu je zaměřit se na poznání, použít další nástroj, který nám pomůže dosáhnout našeho cíle dostat se do nových, zdravějších návyků.
„Abychom se vzdali jakéhokoli zvyku, musíme změnit vakuum, které zanechal jiný zdravý zvyk“, jinak budeme odsouzeni k neúspěchu.
Existuje mnoho studií o škodlivých účincích nikotinu na náš kardiovaskulární, respirační, metabolický, svalový, kosterní, gastrointestinální a endokrinní systém. Tento program na odvykání kouření, který navrhujeme, se zaměřuje na hlavní příčinu kouření, nikotin:

Účinek nikotinu.
Účinek nikotinu je založen hlavně na uvolňování dopaminu, neurotransmiteru (chemické látky), který je produkován ve specifických neuronech (buňkách) umístěných v Accumbens Nucleus (oblast mozku), který spolu s čichovým tuberkulem (kde se nachází čich) vytváří bazální ganglia, kde se nachází výztužný systém mozku nebo okruh odměny potěšení.
Látky, které mají největší návykový potenciál, jsou ty, které mají okamžitý účinek na systém posilování mozku nebo okruh odměny potěšení, jako je nikotin.

Přestat kouřit, co můžeme dělat?
1. Vytvořte písemný seznam výhod.
Když se osobně rozhodnete přestat kouřit, měli byste si být vědomi všech výhod, které získáte z toho, že přestanete kouřit. Jako příklad vytvořte seznam:
Fyzické výhody: (Kardiovaskulární – Snížený krevní tlak a srdeční frekvence, Respirační – Zvýšená odolnost vůči námaze, Imunologická – Snížené riziko). Méně úzkosti a podrážděnosti.
Psychologický: Sebevědomí (pokud to dokážu a uspěji), dalším krokem bude…). Sebepoznání, obnovení sebeovládání.
Ekonomické: náklady na léky k léčbě účinků kouření se výrazně sníží, stejně jako významné úspory spojené se změnou návyků a zastavením nákupu tabáku. Dobrým nápadem je dát denní nebo týdenní peníze, které byly použity k nákupu tabáku, do prasátka a po nějaké době vypočítat a být odměněn ušetřenými penězi.
2. Stanovte si krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle.
Žádný spěch, ale žádná pauza. Přestat kouřit může být dlouhý proces, a proto je důležité mít následnou kontrolu společně s odborníkem podle vašeho výběru (lékař, lékárník, psycholog, terapeut), který vám poradí a bude si vědom možných účinků, a to jak psychologických (změny nálady), tak fyzických (přírůstek hmotnosti, úzkost, nervozita, nespavost atd.). Účinnost programu Odvy kouření je třikrát vyšší, pokud je k dispozici profesionální podpůrná osoba.
3. Nastavte den pro zahájení programu.
Snažte se vyhnout publicitě a komentářům, které nám připomínají naše úsilí. Na druhou stranu musíme informovat své přátele a rodinu (rodinu, lidi, kterým důvěřujeme), ale vyhnout se zbytečným překvapením a připomenutím, pokud změníme své chování.
Další možnosti, které vám mohou pomoci přestat kouřit
Musíme vzít v úvahu další techniky kouření, které jsou zahrnuty v kontextu alternativní medicíny, mezi nimiž je akupunktura nejpoužívanější.
Akupunktura je jednou z nejběžnějších orientálních lékařských technik tisíciletí. Je založen na hledání rovnováhy v lidském těle, jehož fungování závisí na energetických tocích.
Akupunktura nebo elektroakupunktura je zaměřena na zlepšení příznaků odvozených z vysazení nikotinu, jako je úzkost, podrážděnost, nespavost a obnovení normální funkce plic.